7 порад для успішного управління віддаленими командами

Як залишатися продуктивним в умовах віддаленої співпраці

Зараз віддалена робота – чи робота вдома – стала більш ніж тенденцією, а швидше, необхідністю, що продиктована поточною ситуацією. А ось організація її – непростий виклик для менеджерів компаній з усього світу. Як результат, є тисячі керівників команд та менеджерів, які стикаються з простими викликами, які блокують роботу. Побороти це може ретельна підготовка.

Якщо ви змушені перейти на віддалену роботу, цей перелік порад допоможе вам спрямувати себе та свою команду до успіху:

1. Проводьте щоденні відео-зустрічі

Коли це можливо – у форматі один-на-один або спільно – варто спілкуватися через відео. Телефонні розмови, електронна пошта та Slack – це чудово, але команда повинна бачити вас, і ви повинні їх бачити. Хороша новина – зараз існує чимало сервісів, які роблять це досить просто. Встановіть час, у який спілкуватиметесь щодня. Мета спілкування – поділитися тим, хто що виконав вчора, що планує на сьогодні і синхронізувати порядок денний. Такий метод дозволяє співробітникам почуватися командою колег.

2. Багато спілкуйтеся

При віддаленому спілкуванні, на жаль, не завжди можливо коректно передати жести, міміку чи інтонації. Саме тому спілкування голосом або повідомленнями, оперативні відповіді на питання такі важливі – адже ваші колеги не можуть оцінити, наскільки ви зайняті прямо зараз. Окрім того, якщо ви звикли працювати в офісі, спершу вам здаватиметься, що ви самотній – але варто отримати кілька сотень сповіщень про нові повідомлення, і все стане на свої місця.

3. Скористайтеся перевагами технологій

Коли ви менеджер, ваша робота – підтримувати свою команду. Правильно визначені інструменти для спілкування – це простий спосіб залучити всіх до участі. Електронна пошта та месенджери – це тимчасове рішення, проте варто звернути увагу на інші інструменти –  Slack, Zoom, Skype або Microsoft Teams, що набагато краще підходять для співпраці та спілкування. Деякі з них зараз доступні безкоштовно.

4. Керуйте планами та очікуваннями

Допоможіть своїй команді розібратися, що їм робити, і створіть реалістичні очікування щодо своєї роботи. До речі, «управління очікуваннями» стосується і вас, як менеджера. Налаштуйте себе та свою команду на успіх, чітко виклавши як завдання, так і виклики, що стоять перед ними, і допоможіть своїй команді зрозуміти, як саме ви вимірюватимете успіх.

Це означає визначення напрямку роботу, термінів та результатів для кожного завдання чи проекту, над яким працює ваша команда. Це довго і нудно – але надзвичайно важливо для віддалених працівників. Інакше не дивуйтеся, якщо через кілька тижнів вам – та й всім іншим – стане цікаво, а чим же колеги були зайняті весь цей час.

5. Зосередьтеся на результатах, а не на процесі

Неможливо керувати всіма аспектами роботи, яку виконує віддалений колектив. Саме тому не варто намагатися вклинитися у кожен процес. Зрештою, вміння правильно делегувати – ключ до успіху. Замість того, щоб зосереджуватись на процесі, дрібних нюансах чи відпрацьованих годинах, зосередьтеся на результатах і відповідно оцініть свою команду.

6. Забезпечте необхідні ресурси для команди

Переконайтеся, що у вашій команді є всі засоби, необхідні для виконання роботи. З великою вірогідністю, їм знадобляться ноутбуки, програмне забезпечення, стабільне підключення до Інтернету тощо. І навіть якщо знається, що у всіх все має бути, варто уточнити наперед, чи це справді так. Інакше відповідальність за невиконану роботу буде на вас.

7. Будьте гнучкими

Варто переглянути свої погляди та підходи до організації робочого дня та продуктивності. Варто виокремити, погодити зі всіма та закріпити принципи віддаленої співпраці – час спільних нарад, порядок здачі і внесення коригувань до проекту, алгоритм і тривалість відповіді на повідомлення від колег.  В решті ж речей – дайте колегам свободу, нехай вони самі планують свою діяльність в межах окреслених вами пріоритетів.